????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Jest mi niezmiernie miło poinformować, że nasi uczniowie:
❤WOJCIECH MIKOŁAJEWSKI, ❤MICHAŁ SZYMCZAK oraz ❤JAKUB ŚWIST z klasy 1b zwyciężyli dnia 25 marca 2022 roku w szkolnym etapie VII edycji ogólnopolskiego konkursu TURBOLANDESKUNDE – WĘDRÓWKA PO KRAJACH NIEMIECKIEGO OBSZARU JĘZYKOWEGO – NIEMCY i tym samym zakwalifikowali się do etapu regionalnego tego konkursu, który odbędzie się dnia 22 kwietnia 2022 roku.
Serdecznie Wam gratuluję i życzę wytrwałości w kolejnych przygotowaniach.
 
W konkursie brali również udział następujący uczniowie:
????????????????klasa 1a:
Wojciech Breitenbach, Antonina Grabowska, Julianna Wróblewska, Witold Musiał, Sebastian Węglarski, Hubert Bureta
????????????????klasa 1f:
Nadia Gawłowska, Julia Jaworska, Zuzanna Gembka, Natalia Andrzejewska, Amelia Smętkowska, Wiktoria Wendlandt
????????????????klasa 2a:
Bartosz Stelmach, Bartosz Durka, Hubert Odzeniak, Piotr Chojnacki, Igor Smoguła, Tomasz Chlebek, Maksymilian Waśko, Małgorzata Wasiak, Lena Fijołek
????????????????klasa 2f:
Oliwia Hinz, Gabrysia Bratkowska, Kinga Wadowska
????????????????klasa 3b:
Kacper Nadolny, Oliwier Śpiewakowski, Wiktor Dzidziul, Patrycja Pawlak, Olga Mrotek, Martyna Korczak, Adam Hubar, Bartosz Bobin, Bartłomiej Kamiński
 
????????Uczestnicy mieli za zadanie rozwiązać test, który składał się ze 100 pytań, które dotyczyły kraju naszego najbliższego sąsiada. Pytania dotyczyły historii, geografii, kultury, języka, kuchni niemieckiej, literatury, sztuki.

????????Konkurs odbywa się pod patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego (IDV) oraz przy wsparciu Goethe Institut w Krakowie i Warszawie.

Podczas konkursu realizowane są następujące cele:
· rozbudzanie i pogłębianie zainteresowania krajami niemieckojęzycznymi,
· propagowanie wychowania proeuropejskiego,
· rozbudzanie otwartości na inne kultury,
· krzewienie ducha tolerancji i szacunku wśród uczniów,
· doskonalenie umiejętności i wykorzystywania technologii komputerowej i informacyjnej do poszerzania i prezentacji własnej wiedzy,
· rozwijanie kapitału społecznego młodych ludzi,
· doskonalenie umiejętności prezentacji własnych osiągnięć i współpracy w grupie,
· przygotowanie uczniów do dalszego kształcenia językowego,
· przyzwyczajanie uczniów do sprawdzania swojej wiedzy i umiejętności poprzez udział w konkursach.
 
????????WSZYSTKIM UCZESTNIKOM z całego serca gratuluję, a drużynie z klasy 1b życzę powodzenia i sukcesów podczas drugiego etapu TurboJ
Trzymam za Was kciuki!!!
Opiekun konkursu – nauczyciel języka niemieckiego:
Aleksandra Gondek-Sujka